VIETNAM, Part 3

Sapa was probably my favourite stop in Vietnam, it felt like being in the middle of the jungle all over again. It felt a bit annoying at the beginning, there were tons of locals waiting right outside the bus for you to hire them and take a tour. They would go after you as you were walking and will not leave you alone until you are far off centre.
It is kind of confusing at first as you have just reached a new place and all you get is people walking behind you. We managed to get into a nice bar, find the tourist office and book a trekking around the rice fields. We thought it was better choosing the “easy” trekking as we only had a few hours to wander around and we were taking the night train back on the same day.
“Easy” trekking ended up being an adventure through muddy rice fields and mountains, slippery floors and very few bamboo trees to get hold off. It was seriously hard to get through it, probably helped that we were using regular sneakers and no hiking boots.
It was a beautiful scenery out there, more than I could have ever imagined, rice fields, tiny villages in between them, in the middle of nowhere with no more than 30 people living in them. We went through 3 of this villages in a valley during our trekking and it was an amazing experience.
When we reached back to town we found a place to take a shower and run to our bus that would take us back to the train station. In an attempt to remove all the mud and dirt from the shoes (and as it really was not the cleanest shower) we showered with sneakers on and no other pair of shoes to get changed. It wasn’t the most comfortable walk. Train back to Hanoi and we reached at 6am again, breakfast around the Old Quarter and we took a 3h ride to Halong Bay where we had a cruise book for the night and following day.

Halong Bay is massive, impressive and I am sure there is so much more than what we saw. I would say the experience in the cruise was average, overpaid for what it was. It was still though an amazing experience. We were in the cruise for a couple of days; and I got to do Kayak around the Bay and that was probably the best part of it. Kayaking through the bay, amazing caves and hidden places, it was just great.
Back to Hanoi and flight to Da Nang.
I found it to be very average. It is a very popular destination with a very long beach and plenty of locals on holidays. It has a few interesting spots like the Marble Mountains, which I totally loved or the Lady Buddha. We only spent a couple of days in Da Nang and then we head out to Cambodia to visit de Angkor Temples (There is an article on this here!!).

See you in the next post!

L!

Sapa fue probablemente mi sitio favorito de Vietnam, fue como volver a estar en medio de la jungla de nuevo. Fue un poco agobiante al principio, ya que nada más llegar había muchísimos locales persiguiéndote para que les contrataras como guías. La verdad es que no nos dejaron tranquilas hasta que no caminamos un buen rato…
Fue todo muy confuso al principio; era pronto por la mañana, terminábamos de llegar a un sitio que no conocíamos y todo lo que te aparece tal y como bajas del autobús es gente a tu alrededor. Encontramos un bonito bar al lado de la oficina de turismo y reservamos un trekking por los arrozales. Nos decidimos por el “fácil” ya que tampoco teníamos mucho tiempo y volvíamos a coger el tren de noche ese mismo día.
La ruta “fácil” termino convirtiéndose en una aventura a través de los arrozales llenos de barro y la montaña. Un terreno super resbaladizo y muy pocos bambús a los que agarrarse! Pero la verdad es que era realmente precioso, unas vistas impresionantes de los arrozales y los pequeños pueblecitos que hay en el valle. Visitamos 3 de estas aldeas en las que de verdad dudo que vivían más de 30 personas. ¡Fue una experiencia impresionante!
Cuando volvimos al pueblo, nos dimos una ducha rápida en un hotel de la zona y corrimos hacia el autobús que nos llevaría de vuelta a la estación. Nos duchamos con los tenis puestas, mala idea! Fue super incomodo el resto del camino!
Tren de vuelta a Hanoi; llegamos a las 6 de la mañana, desayunamos algo por el Barrio antiguo y 3h de autobús hacia la bahía de Halong a pasar un par de días!
Es impresionante, un paraíso que parece que nunca termina. Estoy segura de que hay muchísimo más que ver de lo que vimos, muchísimo más que explorar. La experiencia en el crucero en el que estuvimos. Bueno, digamos que no fue increíble. Un precio muy alto para lo que realmente fue. Pudimos hacer kayak en la bahía, ver cuevas y parte de sus rincones escondidos, fue genial.
De vuelta a Hanoi, y vuelo a Da Nang
Da Nang me pareció bien sin más, la verdad. Un destino popular con una playa gigante y muchísimos vietnamitas de vacaciones. Tiene algunos sitios interesantes como las montañas de mármol (que me encantaron) y la famosa Mujer Buddha. Solo pasamos un par de días allí y de ahí nos fuimos a Camboya a ver los templos de Angkor (un artículo sobre ellos aquí!!).