VIETNAM. PART 1, HANOI

Panic strikes when you are about to miss an international flight. On the day I was leaving for Vietnam, I made my biggest travel mistake ever. Travelling without literally any time!

I started work by 6am, left by 12 intending to catch a flight at London Gatwick by 3pm and trying to reach Barcelona in time for our 7pm flight to Vietnam. I certainly did not expect the 1h delay in my flight to Barcelona that almost made me loose the following one.

I normally laugh at people who want to leave the plane asap once it has landed..well, I became one of them. Jumping over people, pushing luggages around and probably making half of the people in the plane hate me.

Ran through transit, big thanks to the lady in transit who did not even ask for my passport and showed me the way to my gate. And, finally, there they were! At the very end of the departure lounge were my 2 friends waiting and waving with the crew!

FullSizeRender (1)

Last to enter in the plane (I made it!), I was glad to see there was barely anyone in the plane so we had plenty of space to relax.
16h and a stopover in Ataturk later, we arrived to Hanoi. Immediately felt the South East Asian heat and the chaos on the road. We had previously arranged transport from the hotel we checked in from so we started looking for it. Vietnamese are not known by their punctuality so we were not surprised when it took them over 40 min to reach.

Quick shower and at almost 11pm at night, we decided to hit the streets for some dinner as we were about to starve. We managed to find a little local spot where they were making Pho, a typical Vietnamese dish.

Straight to bed after dinner..jet lag takes its toll on!

Tomorrow Day 2!

L! x

¡El pánico empieza cuando estas a punto de perder un vuelo internacional! El día que volaba a Vietnam cometí mi peor error, intentar volar sin nada de tiempo!

Llegué a trabajar a eso de las 6 de la mañana, me fui sobre las 12 intentando llegar al vuelo de las 3 desde Gatwick a Barcelona, donde me reunía con mis amigas y cogeríamos el vuelo de las 7pm destino Vietnam. Lo que no esperaba para nada era el retraso de más de 1h en el vuelo Londres- Barcelona.

Normalmente me rio de la gente que intenta salir del avion en cuanto aterriza como si no hubiera mañana. Bueno, me converti en una de ellos. Saltando sobre la gente, moviendo maletas y haciendo que medio avion me odiara, seguramente!

Pase corriendo por transito. Mil gracias a la chica que ni siquiera me pidio el pasaporte y me mostro el camino hacia mi puerta de embarque. Finalmente las vi! al final de la sala de embarque estaban mis amigas esperando a que llegara!

B8D3DBA6-E9B5-4054-8A3D-FBD751F1680B
Fui la última en entrar al avión, (¡Si, lo conseguí!!) pero me alegré muchísimo al ver que había súper poca gente en el avión y podíamos ir a nuestras anchas.
16h después y una parada en Ataturco (Turquía) después, llegamos por fin a Hanoi. Lo primero que note al salir del avión fue la ola de calor típica asiática.
Habíamos reservado transporte previamente así que nos pusimos a buscarlo. Los vietnamitas no son conocidos por su puntualidad así que no nos sorprendió que tardaran unos 40 minutos más en llegar…

Una ducha rápida y casi a las 11 de la noche decidimos salir a buscar algo para cenar ya que estábamos hambrientas. Ni un restaurante abierto y calles desiertas. Después de mucho caminar encontramos un pequeño sitio local en medio de la calle, donde cocinaban, Pho, un plato típico vietnamita.

Directas a la cama despues de cenar,..el jet lag pasa factura!